Конспект уроку математики в інклюзивному 2 класі
«Подорож до містечка Брумс»
Вчитель початкових класів Дещенко Людмила Григорівна Сумського НВК № 16
Тема. Усне віднімання виду «40-8». Порівняння іменованих чисел і розв’язування задач. Мета: ознайомити учнів із прийомами усного віднімання при обчисленні виду 40-8; удосконалювати обчислювальні навички ,вміння розв’язувати задачі; розвивати вміння аналізувати й порівнювати, уміння робити висновки, засновані на виконаних діях; виховувати відчуття команди, взаємодопомоги. Обладнання: презентація, запис пісні, картки для ООП, відзнаки, геометричний матеріал, стрічки. Учні з ООП – затримка розвитку. Програмовий матеріал адаптований. Хід уроку I.Організаційний момент (слайд 1 усмішки) -Дзвоник нам дав сигнал до роботи. - Перевірте свою готовність до уроку. Подивіться в мої очі – вони посміхаються. Погляньте один на одного і подаруйте усмішку. Із цих промінчиків добра, що закріпилися на ваших обличчях, ми і почнемо наш урок. II.Мотивація уроку - Чи любите ви мультфільми? - Герої якого мультфільму поспішають на допомогу? (пісня робокарів) - Так, у маленькому місті Брумс разом живуть люди і машини. Команда машин-роботів завжди раді прийти на допомогу. Але трапилось так, що вони потребують нашої допомоги, допомоги математичної. -Допоможемо робокарам (слайд 2 всі робокари) -Доведемо свою спроможність допомагати перевіривши домашнє завдання Завдання 317 Завезли – 39 с. Купили – 5 с. і 3 с. Залишилось-? 1)5+3=8 (с.) – всього купили тканин 2)39-8=31 (с.) – залишилося 39-5-3 = 31 (с.) - Піднесіть руку ті діти, які виконали домашнє завдання? Хто розв’язав по діях? Хто розв’язав виразом? III.Актуалізація отриманих знань -Зафіксуємо дату нашої співпраці(запис дати). 1. Хвилинка каліграфії (слайд 3 вставити пропущені числа) вправа «Прокладемо шлях» -Якому герою мультфільму ми допомогли? -Коли ми викликаємо пожежників? -За яким номером? (101) -Чудово! Рухаємося далі. - Які числа ми записали? (круглі, 2 цифри) - Напишемо каліграфічно ці числа. Робокари завжди старанно виконують свою роботу. І ми надали першу їм математичну допомогу. 2. Усна лічба А)Замініть числа круглих десятків сумою чисел 50=40+? 90=80+? 60=50+? 70=60+? Б) вправа (робота в парах) «Намисто для Міні» - Візьміть кольорові олівці і об’єднайте числа таким чином, щоб малюнок нагадував намисто. Починайте з крайніх першого і останнього чисел і рухайтесь до середини (слайд 5) ООП (з асистентом) 1 2 3 4 5 6 7 8 9
-Яке число отримали на кожному об’єднанні? -Додайте всі числа, яку б мало довжину намисто, якщо всі ряди об’єднати в пряму?10+10+10+10+10=50 см -Покажіть свої роботи. -Міні дуже вдячна вам за прикрасу. IV. Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу. -Діти, в 1му класі ви швидко навчилися віднімати від 10. В цьому вам допомагав склад числа 10. В 2му ви віднімаєте від 2цифрових. Сьогодні ми навчимося віднімати від круглих чисел одноцифрові, будемо порівнювати іменовані числа та розв’язувати задачі. 1)Розглянемо такий вираз (слайд) 40-8=? 30 10 -Як з’являється число 10? (від нього легко віднімати одноцифрове). Обчисли. 2) Робота з підручником -Перевіримо, чи співпадають наші висновки з правилом? (с.58 правило) -Які ви молодці. Чудово! V.Робота по темі №320 1-2 закінчити обчислення 3-пояснити усно 4-виконати самостійно 3) Фізкультхвилинка - Уявимо сонечко, яке світить – потягніться до нього. -Вклонімося землі рідній. Розводять руки – покажемо як ми запрошуємо гостей. І зігріваємо в обіймах (обняти себе) 4. Робота над задачею -На станцію поступив сигнал для виклику служби 103. -Коли ми набираємо цей номер? -Ембер вже готова вирушити на допомогу. Не вистачає їй тільки математичних знань. Допоможемо? Розв’яжемо задачу. Ембер привезла до лікарні 25 дорослих і 5 дітей. 7 людей ще залишаються в лікарні. Скільки людей виписалися додому? (1 учень біля дошки) ООП (з асистентом запитання до дій) - Про кого задача? (про дорослих і дітей) - Що вони робили? (приїздили до лікарні, залишалися, виписувалися) - Отже, це основні слова умови. - Чи знаємо скільки людей всього привезли до лікарні? (Подумайте кожен як дізнатися) - Коли знаємо скільки всього людей привезли до лікарні і скільки виписалося, чи можемо дізнатися скільки залишилося? (перевіряють з дошкою) - Молодці! VI .Домашня робота Вдома ви розв’яжете аналогічну задачу № 325 та обчислите вирази №324(1,2 або 3,4). 5. Робота з геометричним матеріалом - Прокладемо новий шлях руху робокарів (викладаю різнокольорові полоски на дошці) ООП (асистент) 2м – 3дм=20дм-3дм=17дм 3м-7дм=30дм-7дм=23дм 6дм-4см=60см-4см=56см (вчитель на дошці, учні в парах на парті) VIІ.Рефлексія -ось цим шляхом рухається Полі. -яку службу він представляє? (поліція) -за яким номером і з яких питань звертаємося до поліції? (хтось чинить правопорушення, злочин) Полі хоче взяти свідчення від вас і переконатися, чи дійсно учні 2-го класу допомагали робокарам?! Вправа «Світлофор» - Допомагати робокарам було цікаво? - Чи були труднощі? 20-7=? 30-9=? 40-6=? Який настрій у помічників? - І у мене клас!!! Робокар Полі дарує всім за гарну роботу відзнаки.
Конспект уроку українська мова в інклюзивному 2 класі
«Багато снігу - багато хліба.»
Вчитель початкових класів Дещенко Людмила Григорівна Сумського НВК № 16
Тема: Закріплення знань і умінь розрізняти частини мови Мета: удосконалити вміння розрізняти частини мови за видовими ознаками, продовжувати формувати уміння ділити слова на групи, які відповідають на питання різних частин мови, працювати над побудовою словосполучень зі слів, що є різними частинами мови; закріпити уміння добирати групи спільнокореневих слів та вводити їх у речення, розвивати зв’язне мовлення; виховувати працелюбність, інтерес до вивчення мови. Обладнання: картки, таблиці, ілюстрації. Інтерактивні форми: «Мозковий штурм», «Очікування», «Мікрофон» Учні з ООП – затримка розвитку. Програмовий матеріал адаптований. Хід уроку I. Організація учнів до уроку: 1.Вже дзвінок нам дав сигнал. Працювати час настав. То ж і ти часу не гай. Працювати починай. 2.Створення емоційно-сприятливого клімату: Сидимо – спокійно Пишемо – каліграфічно Відповідаємо – чітко. 3.Вправи «Очікування» -Чого очікуєте від уроку? -Навчитися добре визначити частини мови. Добре навчити того, хто хоче все знати. ІI. Перевірка домашнього завдання 1. Картки (ООП з асистентом) 2. Читання речень і визначення частин мови Зима хазяйнує у лісі. Маленький хлопчик читає книгу. - Які частини мови зустрілись? Самостійні Службові Перевірка карток: якщо не згодні, плесніть в долоні. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети Ви довели, що маєте гарні знання з теми «Частини мови», але нам потрібно ці знання закріпити. 1.Робота над помилками: щоб перевірити ненаголошений голосний треба форма: зима-зими, село-села, земля-землі 2.Каліграфічна хвилинка ( розминка для рук – все, про що говорю показую) Щоб букви правильно писати Хвилинку каліграфії Нам треба розпочати Писатиму букви рівнесенько Щоб було красиво і гарнесенько. Дата Класна робота Хх – приголосний, глухий парний, твердий Словник (учні знаходять значення слова) Хвилина – міра часу. Хви-ли-на Хвилина – годину береже. 3.Робота з таблицею: випишіть словникове слово: прикметник, дієслово. (ООП шукають з асистентом) - Слово на цю букву здавна знають усі, люблять і шанують його. - Б’ють мене, товчуть, ріжуть, а я все терплю, усім добром плачу. (Хліб) Якої частини мови найбільше? – Дієслово 4. Робота з підручником. - Поговоримо про святиню – хліб. Вправа 273. Прочитати. Про що написах В.Сухомлинський? 5. Зоровий диктант. Прочитайте 1 речення, запишіть з пам’яті. Визначте частини мови. Перевірте один в одного зошити. (ОПП – розмалювати малюнок з хлібними виробами: хліб, калач, булка, пиріг) Випиши, якої самостійної частини мови немає в цьому реченні: прийняти, поцілувати, виявив, пройшов. Спільнокореневі слова
Хліб, хлібина, хлібний Синоніми Хліб – коровай, паляниця, батон, житняк. 6. Вправа «Асоціативний кущ». Смачний Пахучий Хліб М’який Від чого залежить врожай хліба: ґрунти, волога, поживні речовини, світло, тепло. -Яка пора року? Сніг, сніжок, сніговий, засніжений, засніжити Багато снігу - багато хліба. ІV. Домашнє завдання. С. 5, №12 (виписати і намалювати) V.Рефлексія . «Мікрофон» -Чого навчилися на уроці ? Я навчився …….
-Чим поділитесь з батьками?
МАТЕМАТИКА (1 КЛАС)Тема. Повторення чисел 1-6. Складання виразів і рівностей. ОП. Крайній, перший, останній. Мета тематичного дня: закріпити порядок чисел 1-6; 6-1; учити порівнювати числа; обчислювати вирази в межах 6, вправляти в лічбі, закріплювати знання чисел 2-6;(закріпити поняття «на, біля, ліворуч, праворуч, під,перший, крайній, останній); розвивати логічне мислення; виховувати повагу до людей різних професій, викликати бажання вчитися. Предметні компетентності: -Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби; -Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні, спілкування в побуті; -Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях, зокрема в конкретних професіях. - Підприємницька компетентність для вміння обирати товар на певну суму, обчислювати решту. Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання: підручник, презентація, музичний супровід до фізкультхвилинки, картки для дітей з ОП, папір для записів, листочки-цифри, каштани, геометричні фігури, м’яч, полотно «поле», печі, пиріжки, кошики. I. Організаційна частина Слайд 1 Промінчик осінній заглянув у клас І в коло велике зібрав, друзі, нас. Нумо, знайдемо долоньки свої І радо всміхалось: я - вам, ви - мені 1. Мотивація. Повідомлення теми. - До якого уроку приготувалися? - Якій темі присвячений 6й тиждень? (професії) -А ви знаєте, що математика присутня в кожній професії? - Сьогодні ми дослідимо деякі професії при цьому повторимо числа від 1 до 6 , складатимемо вирази і рівності. II. Виконування вправ 1. Усна лічба (робота в колі на килимку) –Уявіть ситуацію: Осінь. Подув вітерець. Дерева складають своє листя, падають каштани ( вчитель з асистентом в цей час «розсипають» листя і роздають каштани. Листочки – робота в парах, каштани – кожному). -Хто слідкує за чистотою на вулицях? Слайд 2 -Чи потрібна двірнику в його роботі математика? (час роботи, вимірять територію…) -Як ви розумієте вислів : чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять. Слайд 3. а) –А листочки вітер нам приніс незвичайні, а математичні. - Розділяємося на 2 команди ( звуком навпіл). I команда викладає листочки-числа від 1 до 6; II команда: від 6 до 1. Результати работи зачитують вказані вчителем учні. б) Окрім листочків, вітер приніс ще й каштани. Викладіть їх в лінію. Відсуньте 1 каштан в сторону. Скільки залишилось? (5+1; 1+5; 2+4; 4+2; 3+3) Ось ми і дослідили першу професію, повторивши лічбу і склад числа 6. 2. Робота з геометричним матеріалом. А) для наступного нашого дослідження я запрошую вас зайняти місця за партами. -Ви бачите конверти. В них геометричні фігури. Працюйте парами або самостійно. -Які фігури у ваших конвертах? - Покажіть квадрат; круг; трикутник. ОП з асистентом працюють за картками.
- Де трикутник? Квадрат? Круг? - Яка фігура праворуч (зліва) від круга? - Яка перша? Остання або крайня зліва, крайня зправа? - Одну з фігур розфарбувати - Чи у всіх у вас однакові споруди? - Подивіться на мої варіанти споруд. Слайд 4. - Люди яких професій споруджують будівлі? (будівельник) Слайд 5. - Ми з’ясували, що геометричні фігури будівельникам знати потрібно. А ще де вони застосовують математичні знання? (змішати компоненти для розчину…) - З чого будують будинки? (з цегли) - На яку геометричну фігуру вона схожа? (прямокутник) б) робота з підручником Продовжимо роботу з геометричним матеріалом. Розгорніть підручник на стор.26 (2 і 6 записую на дошці) завдання 3. - Які фігури складають множину геометричних фігур? - За якою ознакою розподілимо множину на підмножини на 1му малюнку? 2му?3му? (колір, форма,розмір) - Дослідили професію будівельника з математичної сторони. А далі нас кличе гра з м’ячем. 3. Гра «Втримаю і не зіб’юсь» - В грі нас зустрічає нова професія. Люди цієї професії грають з м’ячем і це є їхньою роботою. - Про кого я говорю? ( спортсмени: футбол, баскетбол, волейбол) Слайд 6. - Запрошую вас пограти у футбол, але не звичайний, а математичний ( в середину полотна-поля кладемо м’яч. Задача гравців не дати м’ячу впасти з поля, при цьому обчислюючи вирази). 1+5 4+2 2+4 5+1 1+1 3+3 6-2 2+3 6-4 6-5 2+2 3+2 Що ≥ ≤ 5>4 на 1 6 >2 на 4 3 < 6 на 3 ОП –Де знаходиться м’яч? ( на полі, біля поля…) - Діти, чим може стати нам це «поле» під час дощу? (парасолькою) ОП –Де ми знаходимось? (під парасолькою) - Ми погралися і дослідили професію спортсменів і можемо з впевненістю сказати, що математика присутня в їхній роботі. 4. Гра «Що можна купити?» -Я опишу професію, а ви спробуйте здогадатися, про кого я говорю: в нього різний товар, від бере за них гроші і дає здачу…. - Звичайно це продавець! Слайд 7. ОП з вчителем ↔ асистент Слайд 8. Картка - Що зображено першим? - Що останнім? - Що крайнє з правого боку? Зліва? - Що полюбляєш найбільше? - Розфарбуй цей предмет.
- Уявімо ситуацію. Вам мама дала 6 грн. Ви пішли до магазину. Що ви можете купити на ці гроші? (рахують на листах, що мають на партах) Яблуко Банан Пиріжок Цукерка 2 грн. 3 грн. 3 грн. 1 грн. (яблуко+банан+цукерка = 6 грн яблуко+пиріжок+цукерка = 6 грн банан +пиріжок = 6 грн яблуко 6-2 грн = 4 грн здачі…) - Ми довели, що математика в професії продавця присутня в повній мірі. - В нашому кошику, що ми купили в магазині, є пиріжки? - Хто пече пиріжки? (кухар) 5. Фізкультхвилинка Спробуємо себе в ролі кухарів. Спечемо хліб під музику («Печу, печу хлібчик..») 6. Гра «Спечи пиріжок» - Ось кухар передав нам пиріжки, які ми тільки спекли. Вони пахучі, рум’яні та ще й математичні. - На кожному пиріжку є вираз. Обчисліть цього. Пиріжок віднесіть до тієї печі, яка має номер, котрий співпадає з результатом вашого обчислення. 3 5 6 6-3 2+1 6-1 3+2 7-1 5+1 4-1 1+1+1 1+4 3+1+1 4+2 2+2+2 (діти обчислюють вирази і результати обчислення по черзі підносять до печей) –Так чи потрібно знати математику, щоб спекти пиріжки? (інгрідієнти) IV.Рефлексія. Підсумок. Вправа «Печена картопля» - Діти, сьогодні ми з вами побачили, що математика – «цариця наук», бо вона потрібна людям всіх професій. - Пригадаємо, які професії ми сьогодні досліджували. А допоможе нам в цьому спечена кухарем картопля. Чистимо її і пригадуємо: 1й – двірник; 2й- будівельник; 3й-спортсмени; 4й- продавець; 6й - ? А хто ж має бути 6м? Це ми – діти, які сьогодні досліджували професії і здобували нові математичні знання.
- Який настрій у вас в кінці уроку? У мене «клас».
Письмо (1 клас)
Письмо (1 клас)
Тема. Шкільна вистава. Звук [і], буква І,і. Позначення м’якості приголосного звука в прямому складі. Письмо малої і великої букви І,і. Закріплення умінь використовувати верхнє і середнє поєднання літер та записування вигуків.
ОП. Виділення із слів деяких голосних: а,о,у.. Розрізнення їх у словах.
Обладнання: підручник, зошит, презентація, індивідуальні картки, демонстраційний матеріал, мозаїка, міні кейси для дітей.
I.Організаційна частина
Слайд 1(посмішка)
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів дзвінок.
Починаємо урок.
-До якого уроку приготувалися? Тож почнемо наш урок з фонетичної розминки.
II.Актуалізація опорних знань
1) Робота над загадкою. Слайд 2
Ми звичайно не хитруєм.
Нас і бачать, нас і чують.
Це зовсім не новина!
Як же наші імена?
Букви і звуки. Слайд 3
2) Вправа «Печена картопля» (повторення вивчених букв і звуків)
Аа Уу Оо Яя Юю Ии
(одна дитина викладає ці букви на набірному полотні)
-Які звуки ми назвали? Доведіть, що вони голосні.
III.Вивчення нового матеріалу
Робота з віршем. ОП робота з карткою. Знайти вивчені букви (А,О,У) , розфарбувати їх.
І підслухало розмову
І з’єднало слово з словом.
І співає всі пісні:
І веселі, і сумні.
Над собою крапку носить,
І нічого в нас не просить.
-Про яку букву йдеться у вірші? Який звук вона позначає?
-Подивіться, яка вона красуня (демонстрація).
2) Вправа «Асоціація»
-На що схожа ця буква? Відповідь дітей + Слайд 4
3) Вправа «Утвори склад»
Би-бі, ви-ві, ги-гі, ди-ді, зи-зі, ки-кі, ли-лі, ми-мі, ни-ні, пи-пі, ри-рі, си-сі, ти-ті, фи-фі, хи-хі, ци-ці.
-Яким був приголосний в моїх складах?
-А у ваших? Отже [і] – голосний і він пом’якшує попередні приголосні.
4) Робота з ілюстрованим матеріалом. ОП робота з мозаїкою (викладання вивчених букв).
-Чи пам’ятаєте ви, як виглядає нова буква І?
-Візьміть зі своїх конвертиків малюнок з дикою твариною і зафарбуйте ту частину малюнка, де знаходиться буква І.
-Малюнок кого вийшов?
-Ось цієї рудої пишнохвостої красуні (демонстрація малюнку)
-Промовимо слово білка по складах бі-лка.
-Чи є в цьому слові буква, яку ми сьогодні вивчаємо? Назвіть склад з нею (бі).
Слайд 5.
-Подивіться на екран. В одному з цих будиночків сховався звуковий аналіз слова білка. Піднесіть ту цеглинку, колір якої співпадає з кольором обраної вами схеми.
5) Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться…»
-Як називають людей, які мають спільні захоплення, діляться всім один з одним…друзі!
-У слові «друзі» ми чуємо вивчений [і]? Як вимовляємо попередній приголосний?
-Кличте своїх друзів і нумо відпочиньмо!
6) Ознайомлення з писемними буквами. ОП робота з карткою: знаходять на малюнку вивчені букви і обводять їх:
а)графічний аналіз малої букви «і»
-візьміть малюнок з квіткою;
-розгляньте його;
-як називається квітка? (Ірис) Слайд 6
-яку букву ви знайшли в квітці?
-з яких елементів вона складається?
-напишемо «і» в повітрі; носиками.
ст.25 1й рядок в зошитах
(половину рядка «і», другу «і» з «а» подружилися і взялися за руки);
б) графічний аналіз великої букви «І». Слайд 7
-візьміть малюнок з домашньою твариною.
-хто зображений на малюнку?
-який звук 1-й?
За новим правописом слово «індик» можна писати й «индик».
-яка буква заховалася в малюнку?
-з яких елементів вона складається?
-письмо в повітрі; носиком; в зошиті.
IV.Рефлексія
1)пальчикова вправа «Зустрілися друзі» (привіт,доброго дня,здрастуйте, хелоу)
2) гра «Мовна рукавичка»
-Я-мовна рукавичка! Хто хоче до мене?
(-Тук, тук, хто в рукавичці живе?
-Я слово! А ти хто?
-І я слово з «і», пустіть і мене…
Рукавчика вміщує всіх друзів-учнів.
-Візьміть малюнок з буквою, яку сьогодні вчимо. Намалюйте їй «настрій», який зараз у вас.
V.Анонс другого уроку
-Чи любите ви вистави?
- А грати в них?
-Розгляньте мал.1 на ст.48 (4 і 8) в підручнику, пригадайте казку «Котик і Півник». Ми уривок з казки зіграємо.
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ (2 КЛАС)
Тема. «Використання і охорона природних багатств водойм.»
Мета. Закріплювати знання про водойми України, про їх значення для життя людини, роль води в побуті; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість і уяву; активізація пізнавальної активності виховувати бережливе ставлення до водойм рідної землі, почуття відповідальності за долю природи та причетності до її збереження.
Корекційна мета: розвиток зорової пам’яті, відпрацьовувати вміння роботи умовиводи, працювати над вмінням контролювати себе під час виконання завдання, розвиток мовлення
Обладнання: карта світу, мультимедійна презентація, ілюстрації, картки
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Перебіг уроку
I. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи швидше в клас!
Стали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Логопедична вправа
Пригадайте діти вмить,
Як пшениченька шумить (ш-ш-ш)
Як в гайку струмок дзвенить (дзінь-дзінь)
А як джміль в саду бринить (дж-дж-дж)
Як шумлять у птаха крила (шу-шу-шу)
В морі синьому вітрила (с-с-с)
Синоптик:
- Вітаю усіх, кого цікавить, якою буде погода.
Сьогодні …( день, число).
Надворі сьогодні …(холодно, тепло)
Температура повітря …
Опадів немає / опади є …(дощ, сніг, роса тощо)
На небі …(ясно, похмуро, хмарно)
Вітер …(сильний, слабкий, тихо)
- Та у нашому класі переважатимуть хороший настрій і присутність усмішок.
Звернути увагу на ООП (Викликаю)
Мотивація до навчальної діяльності
Заплющіть очі, прислухайтеся до звуків.
- Що ви чуєте?
- Що робить вода? (тече, хлюпає, співає, бринить)
III Актуалізація знань учнів
-Де у природі ви зустрічались з водою?
- Які водойми ви знаєте?
-Назвіть водойми нашого краю. (р. Сумка, Сула)
- Як людина використовує воду?
Звернути увагу на ООП (Викликаю)
IVПовідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні ми поговоримо про використання водойм та їх охорону, доведемо необхідність бережного відношення кожної людини до водних ресурсів та її вплив на долю природи.
VРобота над темою.
1.Дослід
- В склянці у вас є вода. Спробуйте її.
- Яка вона на смак?
- Чи придатна вона для пиття? Як ви думаєте, що це за вода?
- Чи змогли б ви втамувати спрагу такою водою?
Так для життя потрібна чиста вода.
2 Бесіда
-Подивимось на карту . Який колір на ньому переважає? Що позначається на блакитним кольором? Вода на планеті займає дві третини її поверхні
- Яке значення має вода для живих?
Зверніть увагу що людина споживає в середньому 2,5 л води,
- Витрачають багато води
За 1 добу людина використовує близько 350 л води
Жодне виробництво не обходиться без води. Чи не найбільше води використовує сільське господарство для зрошування полів. Щоб виростити пшеницю з якої можна буде спекти 1 булку потрібно 200 л води.
Причому для своїх потреб люди використовують прісну воду, яка є тільки в озерах, річках і джерелах.
Від забрудненої води виникають різні захворювання.
Водойми забруднюються:
Побутовим сміттям, яке часто викидають у озера чи ріки.
Відходами фабрик і заводів
Нафтою, яка легша за воду, утворює на поверхні плівку. Під цією плівкою гине все живе.
Нафта потрапляє у воду при аваріях кораблів, що її перевозять, коли добувають, бувають викиди у море
Добривами й отрутохімікатами, які змиваються дощами з полів
2 Робота в групах
Опрацювати с 118 підручника
1 група – Як людина використовує воду?
2 група- Чи може бути вода місцем відпочинку?
3 група- Як забруднюються водойми?
Групам картки- ілюстрації. ООП працює в групі з іншими. Асистент допомагає
Презентація груп
Висновки
Фізкультхвилинка. Кап-кап
Узагальнення і систематизація знань
1.Робота над розв’язанням проблемної ситуації
- Послухайте, будь ласка, розповідь і скажіть, чи правильно вчинили діти.
Одного разу прийшли діти до озера і побачили, що хтось залишив на березі купу сміття: папірці, пляшки, консервні банки.
Обурилися діти, що хтось забруднив такий гарний берег і вирішили все прибрати. Позбирали вони все сміття і кинули у воду. Берег знову став чистим і гарним.
-Чи правильно вчинили діти? Чому?
- Що потрібно було зробити?
2.Робота в парах «Виокремити «Що у брудній а що у чистій воді?
ООП – теж вибрати, але менший перелік запропонованих слів під керівництвом асистента
Підкреслити = брудна, - - чиста
3. Гра «Краплинка веселинка»
- Чому водойми потребують охорони.
- Людині на добу потрібно 2-2,5л питної води
-Без води Земля перетворилася б на пустелю
-Чиста вода потрібна тільки людям.
-Люди завдають великої шкоди водоймам і їх мешканцям.
- Чому люди повинні дбайливо ставитись до річок, озер?
(викликаю ООП)
Фізкультхвилинка (для ора)
Хвилі бавляться та б’ються,
Наче неслухи-хлоп’ята.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п’яти.
Вгору, вниз і знову вгору
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він ціле море
Як же хвилям не радіти!
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П’ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили.
Дев’ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
4. Перегляд мультфільму «Крапля води»
Аналіз
Про що?
Що порадите?
Який висновок?
Як економити воду?
- не залишати відкритий кран з водою
- не відкривати кран на повну потужність
Вправа «Реклама»
Об’єднати в групи
Завдання: створити рекламу щодо запобігання забруднень
ООП – з допомогою малюнків
Підсумок уроку
Вправа « Мікрофон»
- На уроці дізналися …
- Мені сподобалось…
Давайте проговоримо такі слова
Ми обіцяємо що будемо економно використовувати воду.
Не засмічувати водні простори
Обіцяємо виносити сміття на сміттєсховище
Д.з скласти поради – 5 порад, ООП – 1-3
Математика (1 клас)
Тема. Вимріюємо довжини відрізків.Числовий ряд. Пряма і зворотна лічба. Порядкова лічба.
Мета: продовжити знайомство з одиницею вимірювання відрізків – сантиметром і сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжини відрізків; формувати практичні уміння вимірювати довжини предметів; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати організованість, охайність, самостійність учнів, потребу дотримуватися правил поведінки в громадських місцях.
#продовжити формування порядкової лічби прямої та зворотної; розпізнавання цифр в межах 5та дії з ними, розпізнавати геометричні фігури.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час
письма, здатність організовувати своє робоче місце; виконувати
розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою
роботу; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко,
висловлювати власну думку;
соціальної: докладати зусиль до досягнення результату;
громадянської: виховувати взаємо ввічливість, потребу дотримуватися правил поводження в громадському транспорті;
інформаційної: розширити знання про одиниці вимірювання.
Обладнання: зошит, підручник, лінійка, метр, презентація, стрічки, картки «шлях», смужки, ЛЕГО, корони, рулетка, камінці.
І.Організаційний момент
1.Вправа «Потяг Перерва-Урок» (їдемо під пісню «Голубий вагон» і сідаємо за парти)
2.Перевірка готовності до уроку
3. Створення сприятливого психологічного комфорту та емоційного настрою
-Плесніть в долоні ті, хто в гарному настрої і готовий працювати на уроці.
-Підніміть руки догори ті, хто вважає, що його урок пройде весело, цікаво, активно.
Тож розпочинаємо!
ІІ.Актуалізація опорних знань
1.Усна лічба (презентація з ЛЕГО) ООП картка(1-5 порядкова лічба, розпізнавання цифр)
2.Гра «Назви сусіда» в режимі «блискавка»
6 2 4 9 5 3 8 7
3.Хвилинка каліграфії
-Яка сьогодні дата? 21
-З яких цифр складається це число? 2 і 1
-Знайдіть суму цих чисел (3)
-Пригадаємо як правильно писати цифру 3. Хто готовий починати писати і під час письма буде слідкувати за своєю осанкою – вдягніть корони.
Робота в парах
-Хто закінчив – обміняйтесь зошитами та оберіть королеву цифру. Зробіть масаж пальчиків, подякуйте їм за роботу.
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку
– Ось у мене 2 олівці. Який олівець довший?
-Як ви визначили? (на око)
Кожен предмет має свою довжину, яку можна виміряти. Сьогодні ми і з’ясуємо як раніше вимірювали довжини предметів і як сьогодні, повчимося вимірювати довжини відрізків.
ІV.Вивчення нового матеріалу
1.Повідомлення «Старовинні одиниці вимірювання довжини» (презентація).
- Вимірюємо довжину зошита пяд’ю.
-Яка у вам довжина? У мене…. Щось ми неправильно міряємо.
- Виміряти довжину парти ліктем ( половина аршина).
-Чому у нас різні дані? ( міряємо руку вчителя і дитини)
- Пригадайте, з якими предметами шкільного приладдя ми ознайомлювалися раніше для вимірювання довжини предметів? (лінійка)
Отже, всі ці міри: п’ядь, аршин, лікоть, сажень були у всіх людей різними, тому вчені прийшли до нової міри, яка у всіх однакова – сантиметр.
- Нагадайте мені правила вимірювання лінійкою (прикладаємо лінійку до предмету, нулик на лінійці повинен співпадати з початком вимірюваного предмета)
2. Робота з підручником с.71
а)завдання 2 ООП картки ( викладаємо камінці на лінійці, під малюнками; складання пазлів)
- досліди лінійку
- чи правильно виміряли довжину відрізка? Скільки см вона дорівнює?
б)завдання 3
-чи правильно учениця виміряла довжину відрізка? Чому?
в) завдання 4
-чи правильно виміряв довжину відрізка хлопчик? Доведіть.
Для вимірювання довгих предметів використовують метр, рулетку…
3.Робота з роздатковим матеріалом
-виміряйте довжину стрічки, яку вам роздав…
4. Вправи ейдетики. Фізкультхвилинка.
-долоня-клас
-підтримка-кулачок
-корова-коза.
V. Закріплення вивченого
1. Робота в парах
- У вас на партах лежать картки. На них зображені казкові герої. Вони могли йти зі школи додому прямо, але пішли в обхід. Виміряйте довжину шляху яким йшли герої. Та довжину шляху навпростець.
-Яка довжина короткого шляху?
-Довгого?
-Як ви дізналися довжину довгого шляху? (додали 2 відрізки)
Отже, щоб знайти суму – весь шлях, потрібно до одного доданка-частини додати другий доданок-частину.
Робота зі стрічкою
-Чи може шлях пролягати по колу?
-Викладіть із стрічок цю геометричну фігуру.
-Якщо шлях був би у вигляді нашої класної кімнати, яку геометричну фігуру ви викладете?
VI. Підсумок. Рефлексія.
Вправа «Потяг Урок-Перерва»
-Чого навчилися на станції «Урок»?
-Що нового дізналися?
-За допомогою якого предмета можна виміряти довжину відрізка?(лінійка)
-За допомогою чого можна виміряти довжину нашого потяга? (метр)
-Плесніть в долоні ті, хто в гарному настрої від уроку.
-Підніміть руки ті, хто вважає що сьогоднішній урок був веселим, цікавим, пізнавальним.
-Запрошую на килимок, де ви обміняєтесь враженнями від цього уроку, відпочините, пограєтесь.
- /Що таке іменник? (Іменник - це частика мови, що означає назву предмета і відповідає на питання: хто? або що?).
- Іменники можуть бути ... (Назвами істот (хто?) і неістот (що?).
- А які ще бувають іменники? (Власними, загальними).
- Більшість іменників належать до родів, яких? (Чоловічий, жіночий, середній).
- Іменники мають ... (Числа - однина, множина)./
людина, яка прибирає;2- диск комп'ютерний ,
автомобільний,
музичний
Мета: ознайомити учнів з правилами спілкування по телефону;формувати комунікативну компетентність: уміння знаходити і виправляти помилки в діалогах, будувати діалоги з дотриманням правил мовленнєвого етикету ; активізувати словниковий запас учнів, виховувати ввічливість , спостережливість, інтерес до зимових розваг, любов до рідної природи.
Обладнання: ілюстрації із зображенням розваг дітей у зимову пору, індивідуалі картки, малюнки сонечка, зими, букви для гри, презентація.
І. Емоційний настрій на урок. (1хв.)
. Організаційна частина
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.( 1 хв.)
(Передбачення.)
1. Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь про яку пору року ми будемо говорити на уроці.
- Що за диво? Все село
Білим пухом занесло…
Дива зовсім тут нема -
Це в село прийшла (----). (слайд 3)
- Так, ви вгадали, це зима.
- Чим вам подобається зима?
2. Складання асоціативного куща. ( 1 хв.)
санчата мороз сніжки
лижі Зима баба снігова
сніг ковзани іній
-А як назвати одним словом: баба снігова,лижі, ковзани, сніжки , санчата?
( Зимові розваги)
3.Бесіда про зимові розваги за ілюстраціями на с. 21 зошита.( 3 хв. )
- Як розважаються діти?
- Які розваги полюбляєте ви найбільше ?
- Як краще розважатися: самому чи з друзями?
Щось не хочеться сидіти,
треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
на сусіда подивись.
Руки вгору,руки в боки,
вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Так повторим кілька раз.
За роботу - все гаразд.
- На уроціо ми будемо учитися запрошувати друзів на прогулянку, ознайомимося з правилами ввічливої розмови по телефону, навчимося ділитися з товаришами своїми враженнями від прогулянки.
1.Редагування діалогу (завдання 2) (4 хв.) (слайд 4)
(Учитель зачитує поданий діалог. Учні ознайомлюються з правилами розмови по телефону, запропонованими Знайком.)
- Алло! Андрію, ходімо на гірку кататися!
- Це не Андрій, а його мама.
- А де Андрій?
- Він застудився і гуляти не може.
- Ну, добре, буду кататися сам.
Підказка.
Під час розмови по телефону дотримуйся таких правил:
1.Привітайся з тим хто взяв трубку.
2.Назви своє ім’я.
3. Якщо трубку взяв не той, з ким ти хочеш поговорити,
чемно попроси покликати його.
4.Якщо той з ким ти хочеш поговорити ,не може підійти
до телефону,вибачся і попрощайся з тим , хто тобі відповів.
5.Під час розмови будь чемним, не перебивай співрозмовника.
6. По телефону довго не розмовляй.
7.У кінці розмови попрощайся.
(Школярі називають помилки , яких припустився Андрійко, і виправляють їх.)
Кожен учень із сусідом по парті редагує поданий діалог, виправляючи помилки. Одна - дві пари учнів озвучують відредагований діалог.
- Складання діалогу – розмови по телефону на задану тему «Запрошення на прогулянку»( завд. 4)
Клас ділиться на 5 груп ( за кількістю малюнків ). Під час виконання цього завдання школярі закріплюють правила розмови по телефону. На підготовку
діалогу відводиться 2- 3 хвилини, після чого групи озвучують складені діалоги . Клас стежить за дотриманням співрозмовниками правил спілкування.
4.Складання діалогу про враження від прогулянки ( завд. 5) – диференційовано .
Сильніші учні складають самостійно , а діти з середнім та низьким рівнем розвитку отримують картки , де записані вже складені діалоги . Після підготовки ( 2-3 хв.) кілька пар озвучують складені діалоги, а учні, які отримали картки, читають їх в ролях.
VІ Рефлексія.
Сенкан.
1.Мова.
2.Багата, милозвучна.
3.Вчить, допомагає, об’єднує.
4.Бережіть рідну мову!
5.Безцінний скарб.
VІІ Підсумок уроку.
-Якими є ваші враження від уроку?
- Чи виправдилися ваші очікування?
- Подякуйте один одному за цікавий урок, взаєморозуміння, взаємодопомогу.
- Мої очікування теж справдились, адже ви вчились і вже вмієте висловлювати думки точно і красиво, а ваше мовлення збагатилося образними словами і виразами.
Будуть малярами дітки.
1 група - вправа 110
2 група – скласти текст про героїв нашого уроку, визначити головні слова у реченнях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий