1111
Цікавинки до уроку (організаційний момент)
Учитель наче диригент...
Цікавинки до уроку (організаційний момент)
Учитель наче диригент...
Учитель наче диригент,
Його оркестр — маленькі діти.
Урок — це чарівний момент,
Де можна щиро порадіти.
Бо діти, ніби мудреці
Працюють і відповідають.
І радісні хвилини ці,
Що так частенько випадають.
Учитель! Твій оркестр звучить!
І буде жити поки й віку.
Яке це щастя — просто жить...
То ж хай оркестр звучить без ліку!
(Н. Красоткіна)
Його оркестр — маленькі діти.
Урок — це чарівний момент,
Де можна щиро порадіти.
Бо діти, ніби мудреці
Працюють і відповідають.
І радісні хвилини ці,
Що так частенько випадають.
Учитель! Твій оркестр звучить!
І буде жити поки й віку.
Яке це щастя — просто жить...
То ж хай оркестр звучить без ліку!
(Н. Красоткіна)
Перша вчителька
Т.Коломієць
Т.Коломієць
Букварі і читанки,
Парти в два ряди.
Наша перша вчителька
В серці назавжди.
Споришева стежечка,
Стежечка-мережечка,
Що водила нас
Ще у перший клас.
Сонце світлі зайчики
Сипле у шибки.
Кришать крейду пальчики -
Пишуть палички.
Добре нам читається -
Вчителька всміхається.
А як хтось не зна -
Хмуриться вона.
Скільки розгадали ми
З нею загадок!
Скільки прочитали ми
Віршів і казок!
Стороною рідною
Дниною погідною
Йшли через покіс
У багряний ліс.
Наша перша вчителька
Інших науча.
Букварі і читанки
Їм вона вруча.
Споришева стежечка,
Стежечка-мережечка,
Інших перший раз
Повела у клас.
Парти в два ряди.
Наша перша вчителька
В серці назавжди.
Споришева стежечка,
Стежечка-мережечка,
Що водила нас
Ще у перший клас.
Сонце світлі зайчики
Сипле у шибки.
Кришать крейду пальчики -
Пишуть палички.
Добре нам читається -
Вчителька всміхається.
А як хтось не зна -
Хмуриться вона.
Скільки розгадали ми
З нею загадок!
Скільки прочитали ми
Віршів і казок!
Стороною рідною
Дниною погідною
Йшли через покіс
У багряний ліс.
Наша перша вчителька
Інших науча.
Букварі і читанки
Їм вона вруча.
Споришева стежечка,
Стежечка-мережечка,
Інших перший раз
Повела у клас.
Урок відкритий... що ж такого?
Це все не раз уже було.
Якогось року, дня ясного...
І все минуло, відпливло...
І не повернеться ніколи.
Такий, на жаль, закон життя.
Та знову хтось біжить до школи
І вчить до самозабуття.
Нові долає перешкоди,
Піднесено летить у клас.
Буває іноді аж шкода,
Що гості прийдуть не до нас...
Та що робити? Все минає
І тихо йде у небуття.
Та знову сонце розквітає!
Такий уже закон життя...
Інноваційні технології
( інтерактивні вправи)
Структура уроку:
Мотивація;
Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів;
Актуалізація знань, надання необхідної інформації;
Усвідомлення;
Рефлексія.
I . Мотивація
Задачі:
Сфокусувати увагу учнів на проблемі;
Викликати інтерес до теми уроку;
Налаштувати учнів на ефективний процес пізнання;
Викликати в учнів особистісну, власну зацікавленість;
Психологічно підготувати учнів до сприйняття теми уроку;
Чітко пов’язати з темою уроку;
Налаштувати учнів на розв’язання певних проблем.
Мета етапу мотивації – сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми.
Для цього можуть використані прийоми, що створюють проблемні ситуації. Викликають у дітей здивування, подив, інтерес до змісту знань та процесу їх отримання. Це може бути:
коротка розповідь вчителя;
бесіда;
демонстрування наочності;
нескладна інтерактивна технологія.
Цей елемент уроку має займати не більше 5% часу заняття.
Вправа №1 Вилучи зайве
Крок 1.
Підберіть девіз уроку (прислів’я, крилатий вислів).
Крок 2.
Вставте в слова девізу уроку зайві слова. Це можуть бути назви цифр, тварин, рослини, шкільного приладдя тощо.
Крок 3.
Запишіть на дошці деформований девіз.
Крок 4.
Попросіть дітей вилучити зайві слова й прочитати девіз уроку.
Крок 5.
Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.
Наприклад: Силтриа передодин розудвамом никшістьне.
( Сила перед розумом никне).
Вправа № 2 Криголам
Крок 1.
Підберіть вірш, який можна намалювати, або показати за допомогою рухів, міміки. Жестів і який прямо стосується змісту уроку.
Крок 2.
Розпочніть урок з цього вірша (прочитайте його за допомогою малюнків або покажіть рухами).
Крок 3.
Попросіть учнів повторити цей « криголам» за вами.
Крок 4.
Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.
Наприклад: «криголам» до уроку читання (2 клас).Тема : « Різнокольорові вірші».
Корова червона,
І кінь голубий,
І біла ворона,
І кіт золотий.
Корова співає,
Кінь слухає її,
Ворона сідає
На руки мої.
А кіт, посміхаючись,
Лапку дає.
Чи все це здається.
Чи так воно є?
Г. Грайко.
Вправа №3 Банани
Крок 1.
Виберіть ключове слово уроку.
Крок 2.
Виберіть фразу , за допомогою якої ви зашифруєте це слово.
Крок 3.
Зашифруйте ключове слово в обраній фразі без зміни послідовності літер.
Крок 4.
Попросіть дітей знайти і закреслити фразу, щоб отримати ключове слово уроку.
Крок 5.
Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.
Наприклад: закресліть у цьому рядку шість літер, таким чином, щоб літери, які залишилися. Склали б добре знайоме слово:
ШБІАСНТЬАЛІНТЕИР
(закреслюється фраза « шість літер» і залишається ключове слово «банани»).
Наприклад: урок української мови (3 клас)
Тема: « Іменник».
Закресліть головні слова в реченні й отримайте ключове слово уроку.
ГОЛОВІНІМСЛЕОВАННВРЕЧИЕННІК
(закреслюється фраза « головні слова в реченні», і залишається ключове слово «іменник»).
Вправа № 4 Задом наперед
Крок 1.
Визначте тему уроку.
Крок 2.
Запишіть на дошці тему уроку з точки зору протилежного припущення.
Крок 3.
Уявно розгляньте проблему з усіх боків.
Крок4.
Уявіть, що вся наявна інформація неправильна.
Крок 5.
Розпочніть з «нуля».
Крок 6.
Створіть мотиваційну ситуацію та підтримуйте мотиваційні фактори в учнів.
Наприклад: урок « Я і Україна» (2 клас).
Тема: « Людина – частина неживої природи».
Всі мають право ображати людину.
Щоб бути здоровим і нічого не робити.
II. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів
Задачі:забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності: чого повинні досягти учні на уроці і чого від них чекає вчитель;
висвітлити результати діяльності на уроці учнів: «Після цього уроку ви зможете …»;
чітко відобразити обсяг і рівень засвоєння знань учнів, що буде забезпечений на уроці; обсяг і рівень розвитку навичок і вмінь, який буде досягнуто після уроку;
розвиток емоційно – ціннісної сфери учня, яка забезпечує формування переконань, характеру, вплив на поведінку;
долучати до визначення очікуваних результатів всіх учнів.
Для того, щоб почати з учнями спільний процес руху до результатів навчання, потрібно:
назвати тему уроку або попросити когось з учнів прочитати її;
якщо назва теми містить нові слова або проблемні питання, звернути на це увагу учнів;
попросити когось з учнів оголосити очікувані результати за записом на дошці, зробленим заздалегідь, пояснити необхідне, якщо йдеться про нові поняття, способи діяльності тощо;
нагадати учням, що наприкінці уроку ви будете перевіряти, наскільки вони досягли таких результатів;
пояснити, як ви будете оцінювати їхні досягнення в балах.
Цей етап уроку має займати не більше 5 % часу заняття.
Вправа № 1 Дешифрувальник
Крок 1.
Визначте ключове слово теми уроку.
Крок 2.
Зашифруйте його за допомогою цифр.
Крок 3.
Попросіть дітей розшифрувати й оголосити тему уроку.
Наприклад: розшифрувати тему уроку:
7745638645
Мета застосування прийому: удосконалити вміння учнів утворювати з букв, складів слова, співвідносити звукові моделі слів і друковані слова, збагачувати тематичний словниковий запас, забезпечувати активізацію пізавальної діяльності учнів.
Етап уроку, де застосовується прийом: на всіх етапах уроку.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому: учитель готує картки, кожна з яких має записані вроздріб букви до певного слова. Слова добираються
Картки кладуться в скриньку. На дошці закріплюються звукові моделі цих слів. Учні за викликом учителя виймають картки по черзі, називаючи букви.
Завдання для класу: утворити з букв різні слова, знайти звукову модель слова на дошці, підібрати це слово до даної теми, додати до цього слова букви та утворити довше слово, скласти свої слова з таких букв.
Для учнів з ООП: у скриньку складаються картки з назвами предметів, звукові моделі слів вивішуються на дошці з пропущеними звуками. Учню необхідно підібрати правильну звукову модель до слова та доповнити її.
Обладнання, яке використовується: скринька, картки з буквами, словами, картки звукових схем.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 5-7 хвилин.
Каченята»
Раз-два — всі пірнають,
Три, чотири — виринають,
П'ять, шість — на воді
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім — що є сили
Всі до берега поплили,
Дев'ять, десять — обтрусились
І за парти опустились.
«Гори Карпати»
Раз-два — піднімається гора,
Три, чотири — це круті гірські схили,
П'ять, шість — це орли дивний танець завели,
Сім, вісім — це смерічки похилилися до річки,
Дев'ять, десять — це вода з водоспаду витіка.
«Буратіно»
Буратіно потягнувся,
Раз — нагнувся, два — нагнувся,
Руки в сторону розвів —
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки встати.
«Зайченята»
Сірі зайчики маленькі
(Вушка є у них довгенькі)
В лісі грались, веселились, —
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись
Й до роботи знову взялись.
Один комплекс вправ виконується протягом 2—3-х тижнів.
«Ходить білочка по лісі»
Ходить білочка по лісі, — Діти ходять по кімнаті, прос-
По високому, густому, тягають руки вперед, розводять
По зеленому, рясному. в сторони, слідкують поглядом,
В неї стежечок багато: відводять руку у загадану сторо-
По землі і по деревах. ну, слідкують поглядом, поверта-
Справа стежечка — до зірки, ються назад, простягають руки
Зліва стежечка — до шишки, вперед, слідкують поглядом.
Ззаду стежка — до горішка.
«На зеленій галявині»
На зеленій галявині, Діти ходять по колу.
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька,
Чиста, лісова.
До води схиляються Нахили тулуба вперед, руки
Квіти запашні. витягнуті вперед, слідкують по-
Камінці поблискують глядом за витягнутими пальцями.
В темній глибині.
Ми збирали ягоди, Збирають ягоди: слідкують за
Забрели сюди. рукою, присідають.
Відпочити в затишку сіли
край води. Ходять в лісі шелести, Ходьба.
дзюркотить вода —
Це казки криниченька
нам розповіда.
«Долоні»
— Де ваші долоні? — Діти показують руки, склада-
Тут-тут-тут! ють в кулачки.
А в долонях пальчики живуть. Розкривають кулачки і пока-
Працювали пальчики — зують пальчики в русі.
не лінувалися:
Ліпили, ліпили, малювали, Імітують ліплення, будівниц-
Будували, будували — тво.
зупинилися.
А потім, а потім, а потім Повільно опускають руки на
стомилися, стіл.
Назва прийому: «Чарівна скринька»
Мета застосування прийому: удосконалити вміння учнів утворювати з букв, складів слова, співвідносити звукові моделі слів і друковані слова, збагачувати тематичний словниковий запас, забезпечувати активізацію пізавальної діяльності учнів.
Етап уроку, де застосовується прийом: на всіх етапах уроку.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому: учитель готує картки, кожна з яких має записані вроздріб букви до певного слова. Слова добираються
Картки кладуться в скриньку. На дошці закріплюються звукові моделі цих слів. Учні за викликом учителя виймають картки по черзі, називаючи букви.
Завдання для класу: утворити з букв різні слова, знайти звукову модель слова на дошці, підібрати це слово до даної теми, додати до цього слова букви та утворити довше слово, скласти свої слова з таких букв.
Для учнів з ООП: у скриньку складаються картки з назвами предметів, звукові моделі слів вивішуються на дошці з пропущеними звуками. Учню необхідно підібрати правильну звукову модель до слова та доповнити її.
Обладнання, яке використовується: скринька, картки з буквами, словами, картки звукових схем.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 5-7 хвилин.
Комментариев нет:
Отправить комментарий